سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۴۶:۵۴

او ام وی؛ خواهان ادامه فعالیت در توسعه میدان‌های نفتی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل او ام وی از تمایل این شرکت اتریشی برای حضور در پروژه‌های توسعه میدان‌های کشف شده در ایران خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری رویترز از وین، رینرسیله گفت: «او ام وی خواهان حضور و تمرکز بر توسعه میدان‌های نفتی کشف شده در ایران است و آماده سرمایه‌گذاری در این پروژه‌هاست». سیله که در حال آمادهسازی یک راهبرد تازه با هدف برنامه‌ریزی براساس قیمت‌های پایین نفتخام و افزایش بهره‌وری است، گفت: «او ام وی با توجه به این شرایط به دنبال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گران گازی در ایران نیست».

مدیرعامل او ام وی در یک رویداد مشترک با گرهارد شوردر، صدراعظم پیشین آلمان که هم اکنون مدیریت کنسرسیوم خط لوله گازی نورد استریم را بر عهده دارد، گفت: «ما تنها به دنبال تولید نفت و گاز نیستیم، بلکه به دنبال سودآوری هستیم». او ام وی در کنار دیگر شرکت‌های نفتی بین‌المللی مترصد لغو تحریم‌ها پس از توافقنامه جامع هسته‌ای تهران و کشورهای گروه١+٥ برای حضور و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران است. در حالی که او ام وی خواهان حضور در ایران بلافاصله پس از لغو تحریم‌هاست، سیله اعتقاد دارد که این تحریم‌های ایران در سه ماه نخست یا دوم امسال لغو می‌شوند.


مدیرعامل او ام وی گفت: «شرایط اقتصادی در ایران باید مطلوب باشد و تمرکز او ام وی روی میدان‌هایی خواهد بود که شناخت بهتری نسبت به آنها دارد. وی افزود: «شرکت او ام وی دو میدان نفتی در ایران کشف کرده است». سیله افزود: «او ام وی نیز علاقمند به میدان‌هایی است که خود در ایران کشف کرده است؛ برای کار روی این میدان‌ها دیگر نیازی به ارزیابی‌های زمین‌شناسی نداریم و برآوردی دقیق از کیفیت میدان‌ها و الگوهای توسعه‌ای لازم داریم». او ام وی از سال ٢٠٠١ تاکنون در ایران فعال است و با شرکت ملی نفت ایران همکاری مناسبی داشته است. کشف یک میدان نفتی در غرب زاگرس از مهم‌ترین دستاوردهای بیش از یک دهه حضور شرکت او ام وی در صنعت نفت ایران است به طوری که پس از واگذاری قرارداد بلوک اکتشافی مهر به کنسرسیومی متشکل از او ام وی اتریش به عنوان مجری طرح، رپسول اسپانیا و سی پترول شیلی  با حفر چاه‌های چهارهزارمتری بندکرخه، طلای سیاه کشف شده در این بلوک، تجاری اعلام شد.


در برنامه چهارم توسعه قرار بود طرح توسعه میدان نفتی بندکرخه به او ام وی اتریش واگذار شود اما سرانجام موفق نشد فعالیت خود را در این پروژه آغاز کند. او ام وی با وجود تشدید تحریم‌های ایران در سال‌های اخیر، دفتر خود را در تهران باز نگه داشت و تنها جز دو دوره گذشته، این شرکت اتریشی در دوره‌های پیشین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در تهران غرفه داشت و مدیر دفتر تهران این شرکت همواره بر از سرگیری روابط با شرکت‌های ایرانی پس از فراهم شدن شرایط تأکید می‌کرد.


او ام وی همچنین پیش از تحریم‌ها در نظر داشت دربخشی از پروژه ایران ال ان جی در فاز ١٢ پارس جنوبی حضور یابد، که البته با تشدید تحریم‌ها شرایط برای ادامه همکاری فراهم نشد. شرکت او ام وی در حوزه‌های اکتشافی و روش‌های ازدیاد برداشت تاکنون پروژه‌های موفقی را در دیگر کشورهای نفتخیز اجرا کرده است، از این رو انتظار می‌رود با لغو تحریم‌ها مانند دیگر شرکت‌های علاقمند به حضوردر ایران، شرایط برای حضور این شرکت اتریشی در بخش‌های بالا دستی صنعت نفت ایران بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی فراهم باشد.


سیله با رد سرمایه گذاری‌های گسترده در ایران، عنوان کرد که یک میدان گازی بسیار بزرگی در ایران وجود دارد، که اشاره وی به میدان گازی پارس جنوبی است. وی افزود: «چنانچه می‌خواهید در چنین پروژه‌ای در ایران فعالیت کنید نخستین پرسش این است که چند میلیارد دلار همراه خود آورده‌اید»؟ مدیرعامل اوم ام وی گفت: «این شرکت در جاهای دیگری سرمایه‌گذاری‌های بزرگ انجام می‌دهد». سیله گفت: «بدون شک این رویکردی نیست که ما دنبال می کنیم. ما نخست بر سرمایه‌گذاری در اتریش و دریای شمال تمرکز می‌کنیم و فعالیت‌های محدودتر از برنامه‌های ما در ایران به شمار می‌رود».



  کد خبر : 781
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :